Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Per - 7 januari 2014 03:32

Igår måndag vaknade jag sent, klev upp cirka 13.51 eller nått sånt,

jag vaknade säkert till på morgon men sov ut ordentligt efter en 

halv natt vid datorn.


Jag hann  också fundera på mitt intresse för lantbruk,

saknade nästan det där med att bo på lantgård och vara

behjälplig i gårdens arbete.


Men det blev inte så illa det heller, nu har jag börjat att spela

Farming Simulator, http://persgarden.bloggplatsen.se Jag har

t.o.m skaffat en blogg ägnad för den gård jag driver dessutom.



Ang mina flyttplaner, jag har lagt ner det, det är alltför osäkert och

det blir lite sista minuten flytt, vet inte ens om jag har nån som vill

hjälpa mig flytta så jag avvaktar - tyvärr.


Däremot kan man tänka tanken att man gör verklighet av en annan idé,

då jag väl har ordnad ekonomi och allt kan man se sig om efter ett hus

att hyra någonstans här i Sverige, i princip var som helst.


Jag hyrde ett år ett torp som var nästan fallfärdigt, och nån tvättmaskin

fick jag inte på ett helt år, men om jag ska hyra ett hus ska det vara i ett

fullt acceptabelt skick, inte mitt i stan och inte ute i skogen, lite mitt emellan,

gärna så man kan ta sig till stan med cykel, men då planerar jag nog att ha en

egen bil också, ett hus cirka  80-120 kvm skulle nog passa mig väldigt bra, då

blir det med en ekonomi som är ganska acceptabel också.


Jag tror det vore en bra plan för mig, eget hus fastän man bara är hyresgäst,

en egen trädgård, har man riktigt tur kan man ha lite djur och annat också,

sen kommer man ha bättre möjligheter att föra upp en amatörradioantenn

på taket vilket inte brukar gå om man hyr lägenhet.


Så jag får fundera vidare på vad jag verkligen vill med mitt liv,

en dag kanske man är skuldefri och ligger på plus på kontot men

också kanske har en riktigt bra dator - jo den här fungerar bra

med undantag för vissa spel.


Och så planerar jag nog att skaffa mig en bil om jag ska bo 

i hus också, kan vara en bra investering, men då ska det vara

en liten bil som är ekonomisk, Fabia, Golf eller en Corolla kanske?

Ovido - Quiz & Flashcards