Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Då var den dagen till sin ända

Av Per - 27 februari 2014 21:04

Redan torsdag, snart helg, imorrn blir det morgonsim klockan

06.00 på morgon, hoppas man är där och *hänger på låset* då.


Fick iväg ansökan till skolan igår och den kom med postbilen idag

så den kommer väl fram imorrn och börjar att behandlas redan då,

glömde väl en del saker men det var en bra början iallafall.


Jag tror att skola är ett bra sätt för mig att komma ut ur den skit jag 'är

i idag, ensam, övergiven, väldigt utsatt, komma till skola och förkovra sig

och bli lite mer allmänbildad, förkovra sig i intressanta intressen och kanske

hitta nya hobbys och fritidsintressen att utveckla.


Sen får man jobba med sig själv också, få lite studiediciplin och kanske ta en mjukstart

i början sen kanske prova jobba hårt med skolarbete en tid, kanske träna på att jobba på

lite distans hemifrån och jobba hemma med skolarbete.


Skola och studier kanske gör att jag har lättare att strukturera upp mitt liv också,

skapa en riktigt fin och bra bostad, skapa struktur och ordning på kök, städning, alla

dessa papper som ligger överallt men även ekonomin.


Man har mycket att göra, att jobba med sig själv för att  få ett bättre liv vore

nog väldigt bra, har jag tur kanske skolan känns så bra att jag kan få möjlighet

att stanna där några år, inte bara 2-3 år utan man läser en längre tid kanske på 75%

och tar sig tid för allt annat man vill göra. 


Det finns mycket att läsa, mycket att lära, kanske leder till att man tar tag i alla projekt

man vill ta tag i, åka till England och sådant, kan man ju göra genom skolan på ett eller annat sätt.

En dag kommer min dag, den dag jag står stark och redo för framtiden.



Idag har man också spelat ETS2 - Euro Truck Simulator, kör numer med

en 750hk Volvo FH16 i röd färg, stark och dragvillig men jag hade gärna

velat ha lite mer under motorhuven, 750hk sägs vara max men sen finns

det andra tal man ska gå efter och finns bilar som har mer kraft där.


Har lyckats diska undan rätt hyvsat idag, eller det är den dagliga disken 

egentligen men rensade kylen lite och gjorde mig en rejäl portion mat.


1. Potatis.

2. Sill.

3. Korv.

4. Köttbullar.

5. Frysta grönsaker.

6. Frysta ärtor.

7. Gurka.


Påminner lite om Jultallrik, många olika ingredienser, är nog så man ska äta,

lite av varje, sill ska jag nog äta mer av, även potatis, känns mycket bättre än pasta.

Grönsaker, men även ägg är väldigt bra och så lite bröd på det.



Ska strax dricka lite Kvällsro - te som kanske gör att man går ner i varv och somnar lättare,

så ska jag nog upp vid 3 i natt, lite spel, lyssna på countrymusik och göra mig redo för simning.

Hoppas vi slipper snö och is, mycket trevligare före utan vinterväglag tycker jag.


 

Fin bil, fått till en bra färg, men kan ju bli bättre. Volvo FH16 750hk med uppgraderad motor


  

Bra väder i Tyskland





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 5 mars 2014 17:37

Jag glömde visst uppdatera detta - om jag inte sett riktigt illa.   Men bloggen har iallafall flyttat och fått en lite trevligare adress.   http://enungparesa.bloggplatsen.se ...

Av Per - 26 februari 2014 19:25

Ett tag sen man gick skola nu, cirka 9 år sen jag slutade skolan. Kanske dags att söka till skola igen, kom på det idag, skrev ut  ansökan och fyllde i, skrev ett personligt brev och postade det 20 minuter senare.   Jag har sökt till Allmän L...

Av Per - 25 februari 2014 00:19

Då har man sett honom - i Svensk Tv, på svensk mark. Jag gillar mannen, eftersom jag gillade både Knight Rider men även Baywatch, gillar man bad och vatten så är Baywatch den perfekta serien, inspelad i den rätta miljön.   David Hasselhoff,...

Av Per - 20 februari 2014 03:26


Det är så att min familj äger en del skog, stadsnära i Örnsköldsvik En gång i tiden var det ett hus där men det är rivet och det finns inte så stort intresse för familjen att sälja fastigheten, den är ju snart inne på sin 3:e generation antagli...

Av Per - 17 februari 2014 22:32

Nu har man startat ett nytt spel igen, råkade radera det förra, men men bara köra om på nytt, men nu försöker jag att köra på ett och samma spel eller konto hela tiden. Har väl kört sisådär 250 mil minst idag bara.   Gick nyligen med i en d...

Ovido - Quiz & Flashcards