Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Särskoleambassadör

Av Per - 12 februari 2014 17:25

Jag hänger på en dejtingsite där jag sitter varje dag på ett 

klotterplank och snackar, jag hänger nog där med för sällskapet

än för att hitta den rätte.


Ibland börjar man snacka om sin bakgrund och sitt missnöje över

skolan och kyrkan och så blir det en hetsk stämning och folk ber

en att söka hjälp och det ena och det andra.


Nej jag tänker varken söka hjälp eller glömma, jag tänker ro

detta i land och kräva upprättelse, men en sak har jag lärt mig,

det är fel forum att snacka sånt på, inte för det är en dejtingsite.

Snarare att folk inser ens problem och att dom går att lösa på annat sätt.



Jag har nu fått mail från SVT - dom har mottagit och tittar på min programidé'

som jag säkert skrivit om tidigare, inom nån månad kanske man får sitt slutliga svar.


Resan till England som jag skrev om igår, i morse ville jag bara ge upp dom ideérna,

jag verkar ha ett sånt morgonhumör, man måste vakna till och komma i balans innan

man tar några beslut.



Ja som sagt, det går framåt men skulle vara väldigt kul om man kunde få igenom dessa

projekt, få göra en dokumentär om sin story - och sen gå vidare och göra nått bra av sitt liv.


Har vi ett problem här i Sverige där särskolan inte gör sitt jobb så måste det lösas,

om min story kommer ut i tv blir den uppmärksammad och fler får se hur det gick för mig.

Sen kanske man kan besöka andra särskolor och se hur dom gör, och berätta om vad man själv gick igenom.


Om man gör ett besök i England kanske man kunde besöka deras särskolor och se hur dom funkar,

ja det är en idé, den dan man kommer i balans och få lite frid i sitt liv, kanske man kunde få bli nån

typ av särskoleambassadör för Sverige, jag har en unik story som kanske ger mig den möjligheten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 5 mars 2014 17:37

Jag glömde visst uppdatera detta - om jag inte sett riktigt illa.   Men bloggen har iallafall flyttat och fått en lite trevligare adress.   http://enungparesa.bloggplatsen.se ...

Av Per - 27 februari 2014 21:04

Redan torsdag, snart helg, imorrn blir det morgonsim klockan 06.00 på morgon, hoppas man är där och *hänger på låset* då.   Fick iväg ansökan till skolan igår och den kom med postbilen idag så den kommer väl fram imorrn och börjar att behandl...

Av Per - 26 februari 2014 19:25

Ett tag sen man gick skola nu, cirka 9 år sen jag slutade skolan. Kanske dags att söka till skola igen, kom på det idag, skrev ut  ansökan och fyllde i, skrev ett personligt brev och postade det 20 minuter senare.   Jag har sökt till Allmän L...

Av Per - 25 februari 2014 00:19

Då har man sett honom - i Svensk Tv, på svensk mark. Jag gillar mannen, eftersom jag gillade både Knight Rider men även Baywatch, gillar man bad och vatten så är Baywatch den perfekta serien, inspelad i den rätta miljön.   David Hasselhoff,...

Av Per - 20 februari 2014 03:26


Det är så att min familj äger en del skog, stadsnära i Örnsköldsvik En gång i tiden var det ett hus där men det är rivet och det finns inte så stort intresse för familjen att sälja fastigheten, den är ju snart inne på sin 3:e generation antagli...

Skapa flashcards