Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Per - 25 februari 2014 00:19

Då har man sett honom - i Svensk Tv, på svensk mark.

Jag gillar mannen, eftersom jag gillade både Knight Rider

men även Baywatch, gillar man bad och vatten så är Baywatch

den perfekta serien, inspelad i den rätta miljön.


David Hasselhoff, eller ska vi säga Mitch Buchanoon,

Michael Knight hette han i Knight Rider kanske? 

Därav namnet på serien?


Tänk om man skulle göra en egen talkshow, nej jag är för osocial

för en sån sak men man kan ju förändras, man kan ju förändras som

person också.


Sen kom jag och tänka på serien My Name Is Earl, jag har inte kollat upp

saken men jag tror att den serien var en serie baserad på ett manus om

en kille som gjorde en lång lista på saker han ville göra innan han dog,

sen tog han en kompis med sig och stack iväg och gjorde allt som stod

på listan.


Jag tror han hade nån typ av diagnos - eller vad nu ska kalla det, han var

väl inte jättesmaart, som jag, har också diagnos - önskade jag var stark

och kunde leva ett bra liv och vara självständig.


Om jag nu ska göra en lista på vad jag skulle vilja göra innan jag dör då,

det är en del grejer, men en dag kommer min dag och jag får orken att

göra allt det jag vill.


1. Flytta hem till Övik.

2. Bygga mitt eget hus.

3. Ta MC-kort.

4. Göra en roadtrip till England.

5. Senare kanske göra en resa med Mc till England.

6. Göra en roadtrip med bil till sydeuropa.

7. Besöka Yellowknife och Buffalo Airways.

8. Besöka Alaska och uppleva deras vildmark.



Ja listan kan göras lång, men en dag kommer min dag och jag orkar göra allt

det jag verkligen vill göra, håller på att kommunicera med radio ang min situation

kring särskolan och Försäkringskassan, varför ska jag egentligen ha sjukersättning?


Varför kunde jag inte få en utbildning och ett arbete?

Och då jag inte fick det, varför kunde jag inte ens få rehabilitering?


Vi lever i en hård värld, vissa kallar det en kall värld, och jag anser att vi måste bli

bättre på att ta hand om varann, samhället måste kunna hjälpa oss medborgare bättre

och dom som gillar att jobba med människor skall kunna få möjlighet att göra detta

och på så sätt kan dom starka hjälpa dom svaga - till att bli starka, färre hamnar fel

och i utanförskap, färre människor skickas till psyk o.s.v


Vem vet, samhället kanske skulle göra vinst på detta, redan innan folk hamnar i psykvården

hjälper man dom så dom inte alls hamnar där, som IOGT, f.d missbrukare som hjälper dagens

missbrukare att komma ur skiten, eller att f.d missbrukare hjälper folk att inte hamna i missbruk.


Jag såg nått program från antagligen dom norra delarna av USA/Kanada, antagligen en liten ort där

dom hade ett eget hockeylag, eller snarare så hade dom gjort, dom hade byggt en ishall där dom bjöd

in ungdomarna att spela hockey tillsammans - och ha roligt, bl.a för att motverka att dom unga hamnar

fel och börjar begå misstag o.s.v



Som jag, jag vill ha tillbaka mitt liv som jag levde innan jag fick massa problem, få tillbaka livsglädjen

och allt, sen ta tag i allt jag vill göra men också studera - antagligen deltid och läsa upp mig, bra utbildning

leder oftast till ett längre och bättre liv, folk med dålig utbildning lever kortare liv sägs det.


Ja det är mycket vi vill, vi har alla olika mål i livet och jag vet en dag kommer min dag,

då står jag där stark och självständig och trygg och redo att göra allt jag vill göra.




Nu ska jag fortsätta spela Euro Truck Simulator, mitt stora nöje bredvid surf och chatt.

Tut och Vink så ses vi ute på vägarna.

Ovido - Quiz & Flashcards