Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Per - 20 februari 2014 03:26

Det är så att min familj äger en del skog, stadsnära i Örnsköldsvik

En gång i tiden var det ett hus där men det är rivet och det finns inte

så stort intresse för familjen att sälja fastigheten, den är ju snart inne

på sin 3:e generation antagligen, men eftersom det stått ett hus där

tycker jag iallafall att det vore möjligt att göra om denna skogsfastighet

till bostadsfastighet igen. Jag har faktiskt ideér på ett bygga ett hus där,

cirka 100 kvm, troligtvis lite mer, ett stort allrum med kök, och sen

3 separata rum, groventre med tvätt och matkällare och förråd, sen ska

det också vara ett stort garage som tillkommer över dessa 100 kvm.


Man har ju antagligen bil då, man har gräsklippare, kanske skaffar sig mer grejer,

så ett garage med kanske 3 portar och gott om plats, då får man plats med det mesta.


Men en bostad inkl grovis blir säkert minst 120 kvm, sen tillkommer garaget som hamnar

på samma storlek nästan, ja det drar lätt iväg, om inte annat får man göra en carport vägg i

vägg med varmgaraget, en carport som senare kan isoleras och slås ihop med garaget.


Men allt kostar, 1,2 miljoner och det tar man ju inte ut från kontot i en handvändning men det är

ju alltid bra att drömma lite, skogsnära är det också, jag som behöver komma ut i skog och mark.

Ska spinna vidare på detta och göra lite ritningar och fråga runt på lite forum kanske man kan få

en bra prisbild på vad det kunde kosta i slutändan.




Det ena till det andra, så går jag och väntar på svar från UtbildningsRadion UR, hoppas dom nappar

på mina ideér om att göra ett program om Svenska Särskolan, kanske ett bra sätt för mig att ställa

Örnsköldsviks Kommun mot väggen och fråga varför dom låter särskolan fungera så dåligt som den gör.

Sen att få ställa kyrkan mot väggen och fråga varför dom behandlar sina ungdomar som dom gör.



Allt för att göra samhället bättre, dom som gör fel ska stå till svars, sen har det sagt förut också att

gör kommun  och skola fel så ska det kosta - än om det tagit omkring 9-10 år sen det blev kaos för mig 

så - en dag får man den upprättelse man vill ha, sen får man kämpa för att ta igen allt man missat.


Jag vill också leva ett gott liv, ta för mig av det livet har att erbjuda, få resa och uppleva, läsa och 

förkovra mig, allmänbildad vill man bli. Jag är en sån som vill prova allt, det mesta iallafall. Då man väl

sitter där 100 år gammal så kan man känna att man lyckats. Jag gjorde ett test på Fb och det testat sade 

mig att jag kommer bli 104 år gammal, idag är jag 29, jag får det till att bli att jag har 75 år kvar av mitt liv.



Lever jag sunt och tänker positivt så kan jag kanske vara på benen i 104 år, sen att man går till läkare

regelbundet och kollar sina värden och anpassar sig därefter är bara ännu bättre, jag behöver äta bättre iallafall.

Men ett steg i taget, det ena leder till det andra.



Körde lite Euro Truck Simulator 2 igen, tog en tur från Norge till England,

sen vidare till Tyskland,  -jag hamnade i Tourino i Italien.


Fina vyer, jag måste fortsätta köra SydEuropa.

Men det ska bli kul att se den Amerikanska versionen av Euro Truck Simulator 2.

Jag hoppas iallafall på att få köra på lite isvägar där uppe i norr iallafall.

 



Skapa flashcards