Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Per - 11 februari 2014 03:05

Nu har man skrivit till både UR, SVT men även skrivit på ett filmforum

och efterfrågat om någon vill göra film om mig och min unika story.


4 års gymnasiesärskola som ledde till utanförskap och ensamhet,

idag har jag t.o.m svårt att ta mig för nånting, jag sitter fast

helt enkelt, och samhället kan inte hjälpa mig.


http://forum.voodoofilm.org/presentera-dig/35395-dokumentaerfilm-om-saerskolan-och-dess-brister.html



Varför är man så sårbar egentligen? 

Varför ska det vara så stor risk att hamna fel bara för man är ensam?


Jag vill också känna glädje i mitt liv och vara aktiv och ta del av allt

jag är intresserad av, jag har en massa ideér, men tiden känns inte rätt,

jag vill lösa mina problem först som i sin tur kan ge mig ett bättre liv sedan.



Jag tror många håller med mig, om man inte får den hjälp man behöver då är man

så sårbar att man fastnar i den skit man hamnat i, även fast man flyttar så är man

kvar i samma gamla, det kan t.o.m jag själv erkänna.



Men en dag kommer min dag, en dag kanske jag är aktiv och har dagarna fulla

av aktiviteter och projekt, sen om jag lever på sjukpension eller jobbar, 

är en annan sak, jag hoppas ju på sjukersättningen men att jag ändå ska

kunna vara väldigt aktiv och syssla med nått.



Jag har ideér tidigare på att åka till England - med en Fyrhjulsdriven Folkabuss.

Nu har jag sett en serie på Viaplay om 2 killar som ska åka jorden runt på MC,

dom jobbar heltid med egen verkstad och eget kontor med att förbereda sig inför

den stora resan, och dom har även 3 eller fler personer med sig i detta projekt

så dom har inte gjort allt själv, antagligen är det nått TV-bolag eller liknande som

står bakom den ekonomiska biten i det här projektet.



Men en dag står jag där, redo att ge mig ut i Europa, kanske med en liten Skoda

sponsrad av självaste Skoda, redo att besöka t.ex England, men då har jag ett antal

mil i blodet sen tidigare så jag verkligen klarar av att sitta och åka ensam flera 100 mil.

Eller så skaffar man sig ett resesällskap så man är 2, det skulle kunna vara en person som

filmar resan, eller iallafall stora delar av den så kan man samtidigt göra en dokumentärfilm.



Som sagt, det finns ideér - allt från att resa till att studera, läsa och förkovra sig i intressanta

intressen och ting, förkovra sig i sånt som intresserar, hitta nya hobbys och fritidsintressen.

Skapa flashcards