Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Per - 3 februari 2014 23:32

Nu har man börjat se Viaplay, måste ju använda det om man

ändå betalar för sig, har hittat en del intressant där bl.a

James May och de program han gjort, då menar jag inte Topgear.


Jag tänker på engelsmannens egna TV-program som handlar om allt 

mellan bil, flyg och märklin till en massa annat som har med teknik att göra.


Jag är själv tekniskt intresserad men inte särskilt teknisk kunnig,

vet knappt hur en dieselmotor fungerar om vi säger så.


Men jag har lite ideér på att om jag hamnar på Fkassan och kan få stöd

av dom att komma igång med lite studier på ett eller annat sätt, inte bara

sitta hemma och lösa hobbytidningar utan man kan läsa och lära sig och sen

ha nån lärare eller liknande som bollplank som kan leda en vidare, t.ex kanske

ABF vore en idé - Gå en ABF-skola, det har jag tänkt på i några år, göra ett eget

upplägg av sitt skolarbete och fördjupa sig i det man känner är intressant men

även försöka läsa in lite grundämnen och annat.


Jag har ett stort tekniskt intresse innehållande bil, flyg, MC, gillar även

lastbilar och bussar - tänk om man tog lämpen och fick några timmars genomgång

i hur en buss fungerar och sen få prova köra en fullstor buss - kanske kunna ta busskort?



Men detta är ideér som bara gynnar mig, att jag får växa och prova på olika saker,

kanske ta olika behörigheter som busskort, amatörcertifikat, MC-kort och en massa annat.

Men parallelt med detta skapar man en hemsida som man fyller med fakta kring sitt arbete,

kanske lägger upp bilder och filmer och så kan man visa upp för andra.

Kanske man även kunde skapa ett eget litet produktionsbolag också.


Jag tror nog möjligheten kan finnas, att växa och utvecklas, få lite mer teknisk kompetens

och även få möjligheten att prova, testa själv - en dag få flyga ett flygplan, ett mindre eller

ett lite större sådant.



Sen planerar jag flytt in till Sala, anmälde intresse på en lägenhet i söndag, annonsen ligger uppe

än men dom har inte hört av sig, jag hoppas verkligen jag får möjligheten att ta denna lägenhet,

det skulle underlätta för mig, man hamnar mitt i stan dock 2 km till badet ungefär.

Men biblioteket ligger iallafall i närheten, då kan man gå dit och förkovra sig i deras tidningar och böcker.



Jo just det, man kanske skulle byta adress på bloggen igen, men det får vänta,

det ska vara nått som verkligen passar, på tal om skola och studier så vill jag 

bli bättre på att blogga också - och skapa hemsida, med rätt  stöd kan jag komma

riktigt långt och göra riktigt innehållsrika bloggar och hemsidor. Vi får se vad det blir......

Ovido - Quiz & Flashcards