Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Per - 28 januari 2014 15:50

  


Sitter och spelar ETS2 - Euro Truck Simulator 2. Äter lite varmkorv med bröd som blev över i söndags

då vi hade kyrkfika med församlingen, så började jag fundera på min tidigare kontaktperson som 

trakassera mig med sitt tjat om städning 3 dar i rad, jag skulle sagt upp bekantskapen redan då jag

insåg att hon skulle ge upp, men funderar varför hon inte bjöd in kommun till möte så hade dom kunnat

sitta här och diskutera städhjälp, hemtjänst och psykologer - snacka om att knäcka folk.

Jag sa upp bekantskapen och tog tag i städningen själv, det var enklast så, men jag är också van

att folk inte lyssnar, ni vet ju vad som hände i särskolan, lärare som inte vill se sina elever lyckas

med utbildningen - sen går man in i väggen, 7 år senare flyttar man och försöker börja om men då hamnar

man i ett torp - som jag även satt och tänkte på nyss.


Jag tror den där torparbonden tappat sina hyresgäster nu, då hon inte ens kan köpa en beg tvättmaskin för

500 kr, eller åtgärda 2 dörrar som inte går att stänga - eller ens fixa en spis - nej sånt åker man och hämtar

hos släkten nere i norra Stockholmsområdet.


Ha en arbetsbil i firman som knapps får nån vinst och ha en privatbil som knappt används går bra,

men att se till så hyresgästerna har det bra och mår bra, nej dom skiter man i, Soc får betala överpriser

för en bostad man inte ens vill bo i, men rykten säger att torparkärringen tappat sina hyresgäster nu.


4 bebyggda fastigheter varav en bor dom i själv, nummer 2 är ett renoverings/reparationsobjekt

innan det kan hyras ut, torpet behöver rustas innan uthyrning och hus nummer 4 år gott skick.

Men men, vissa har rika föräldrar som kan bekosta fastigheternas kostnader.


Skrev till SalaBostäder om mitt behov av att få flytta in till stan men dom rekommenderade mig att

prata med kommun, vidarebefodrade min förfrågan till kommunen istället och nu väntar jag på svar där.

Det sägs att kommunen kan hjälpa till med bostad och då hyra ut i andra hand till mig o.s.v men jag har tidigare

fått nej om detta av mina handläggare men nu har kommunen själva fått förfrågan, kanske ska prova ringa dom.


Spelar snart vidare, imorrn blir det 2 timmar simning hoppas jag, i morse blev det 1,5 timme i gymmet.



Skapa flashcards