Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Snart dags att sova

Av Per - 10 januari 2014 02:11

Först måte man hinna med en snabb bloggning.


Fick svar från den där myndigheten för fonder och sådant,

fått tips om lite fonder där jag kan söka bidrag till olika

ändamål, tror jag ska knåpa ihop nått sedan då jag fått svar

från Försäkringskassan, det påstås att jag kommer få ett JA.


För 2 år sen fick jag Nej men det var väl för att läkarn skrev helt fel.

Sen börjar mina planer ta form, tror jag flyttar in på Åkra i Sala, då har

man knappa minuten till ICA, 3 minuter till bad och gym och cirka 10 min.

att gå in till centrum, 2:rummare där med 100/100 internet så klarar jag

mig väldigt bra sen, därmed kan man ju då ansöka om bidrag till lite möbler

och sådant och på så sätt investera och skapa ett riktigt snyggt och fint

boende, förhoppningsvis kan man slå sig till ro där sen.


Har även lagt in 2 medborgarförslag, kanske nämnt det jag skickade in

för ett dygn sen, att vi som har skulder och dålig kreditvärdighet ska kunna

erbjudas boende i det kommunala ändå, som jag som skulle må bra av att

komma mig in till stan, varför ska det vara så svårt få boende i stan bara

för lite skulder?


Medborgarförslaget jag slängde iväg nu ikväll var om Boendestöd, varför ska jag

som står utanför LSS / Inte har psyk diagnos få hemtjänst och inte boendestöd?

Hemtjänst - det är ett stöd som utförs av flera olika personer, ingen som helst

personlig kontakt eller relation till sin stödperson, men är det boendestöd så är

man stenhård på att det är den som utför stödet som har kontakten med individen,

för mig skulle det vara bra med ett sånt stöd, 1 timme i veckan, med allt från att

få stöd i städ och tvätt till att kunna sitta ner och skapa struktur på papper och

att ha ett bollplank som kan stötta en till att få ett gott liv.


God Natt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 5 mars 2014 17:37

Jag glömde visst uppdatera detta - om jag inte sett riktigt illa.   Men bloggen har iallafall flyttat och fått en lite trevligare adress.   http://enungparesa.bloggplatsen.se ...

Av Per - 27 februari 2014 21:04

Redan torsdag, snart helg, imorrn blir det morgonsim klockan 06.00 på morgon, hoppas man är där och *hänger på låset* då.   Fick iväg ansökan till skolan igår och den kom med postbilen idag så den kommer väl fram imorrn och börjar att behandl...

Av Per - 26 februari 2014 19:25

Ett tag sen man gick skola nu, cirka 9 år sen jag slutade skolan. Kanske dags att söka till skola igen, kom på det idag, skrev ut  ansökan och fyllde i, skrev ett personligt brev och postade det 20 minuter senare.   Jag har sökt till Allmän L...

Av Per - 25 februari 2014 00:19

Då har man sett honom - i Svensk Tv, på svensk mark. Jag gillar mannen, eftersom jag gillade både Knight Rider men även Baywatch, gillar man bad och vatten så är Baywatch den perfekta serien, inspelad i den rätta miljön.   David Hasselhoff,...

Av Per - 20 februari 2014 03:26


Det är så att min familj äger en del skog, stadsnära i Örnsköldsvik En gång i tiden var det ett hus där men det är rivet och det finns inte så stort intresse för familjen att sälja fastigheten, den är ju snart inne på sin 3:e generation antagli...

Ovido - Quiz & Flashcards