Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Per - 3 januari 2014 14:22

Jag har sökt stipendium, stipendium som kanske kan hjälpa mig att komma vidare i livet,

fick svar idag och betalade direkt in de 250 kr de ville ha för att jobba vidare med

min förfrågan, man hade hittat 10 olika stipendium som kunde passa mig.

Jag vill ju som sagt vidare i livet, sen har man en massa ideér och planer,

se bara den bloggen jag nyss delade, ta efter vad hon skrev i den så kan man

ju bli friluftare nästan på heltid, ge sig ut i skog och mark o.s.v


Men iallafall, få ekonomiskt stöd att kanske t.o.m lösa en del skulder

-än om detta skall betalas tillbaka sen, men också ekonomiskt stöd till

att få flyttkostnader betalade, investera i möbler och annat som behövs.



Sen ska man nog börja gå igenom utbudet av kläder också, försöka förnya

klädgarderoben och ordna med lite sånt, ja det är en del att göra.

Men 10 olika fonder, det är en bra början.


Kollade Allmänna Arvsfonden också men det var inget för enskilda,

men då vet man det iallafall.

Av Per - 3 januari 2014 11:58

Googlade lite på en sjö där en släkting har stuga,

då hamnade jag på http://susannelindsfoto.blogspot.se/


Ja jag gjorde en bildsök och kollade om någon lagt upp några bilder

från området, vilken trevlig blogg jag hittade då, nån som verkligen

kan ge inspiration.


En friluftsälskande kvinna från Örnsköldsvik som ständigt verkar vara ute

i skog och mark tillsammans med sin hund, det är iallafall vad hennes blogg

handlar om, jag är själv från Övik men kan inte påstå jag känner henne mer

än att hon ser lite bekant ut i utseende.


Jag har iallafall skummat igenom bloggen och sett att hon upplevt de flesta

platser runt Övik, och jag har bara upplevt några få där ute i vildmarken.



Iallafall har man en ny blogg att följa, och få inspiration av

till den dan man själv ger sig ut i skog och mark.

Skapa flashcards