Alla inlägg den 29 december 2013

Av Per - 29 december 2013 18:37

La mig kanske 3 i natt, somnade framåt 6 på morgon,

vakna vid 9 men låg kvar till 15...illa, imorrn ställer jag

väckning på 12, måste vrida tillbaka kroppsklockan lite.


Med tanke på mina gamla erfarenheter av skola och annat

hittade jag ett intressant utkast på nätet:


Skolan fungerar som ett andningshål för elever och lärare

ska inte utöva kontroll för andras räkning, anser hon.

 

Kanske är det jag haft problem med, man går en skola där lärare

hävdar att dom har rätt att styra och ha kontroll över sina elever.

Ett citat jag kommer kunna ha användning av i framtiden säkert.



Kollar lite bilar också, kollade förut VW Buss T3, d.v.s den buss som fanns i

tillverkning i Tyskland fram till 92/93, men sen kollade jag lite Golfar även dom

med 4hjulsdrift, lite billigare, billigare i drift o.s.v kanske ett bra alternativ för mig.


Kunde man ha lite pengar så man kunde investera hade man köpt en VW Touran,

dom påminner om familjebilen Sharan - som även jag kört, en Sharan som kyrkan

hade en gång i tiden, men Touran är lite mindre och komforten är ungefär densamma.

Lite liten att sova i men det bör ju fungera ändå.


Man får nog köpa sig en äldre Golf Syncro och gå igenom och se till så den går fint,

sen kan man sticka iväg på den där resan till England, känns nästan som jag vill

ha ett 4hjulsdrivet åkdon, och en sådan Golf passar bra även som vardagsbil också.



Av Per - 29 december 2013 01:20

Jag är en ung man på 29 år som idag bor i Sala men bördig 

Örnsköldsvik som skriver denna bloggen något anonymt dock.


Dock raderade jag bloggen men den återuppstod dan efter och nu

kände jag det var dags för ett nytt inlägg, behåller det föregående

eftersom det såg vettigt ut ändå.


Har nu spelat lite flygsimulator online på gefs-online.com och så har 

jag både ätit lite fiskpinnar, har t.o.m lyckats diska bort lite i köket

så nu är blomflugorna puts väck snart.


Har planer på skola i höst, sist jag gick skola gick jag in i väggen och sen

dess har inget varit sig likt, har tankarna på Nyköping som det skrivits om

tidigare, där dom just nu håller på att rusta och renovera sitt halvgamla badhus.


Då man är en storbadare själv så blir det ju en upplevelse att komma till det badet

då det öppnar efter renovering, dessutom har dom en handikappsimgrupp där som

jag är intressserad av att hänga med i. Kontaktperson är redan funnen också så det

är bara några saker kvar nu.


Men det är som det är då man har skulder hos fogden, har man en snäll familj kanske man

kan få ett lån där som leder till att skulderna försvinner, därmed kan man återigen satsa

på att bli hyresgäst hos de kommunala hyresvärdarna igen.


I Nyköping finns ju också en habilitering, jag som nu haft en massa problem med skola och

annat som lett till att man hamnat i utanförskap i princip - stora delar av mitt så kallade nätverk

är ju utraderat så jag behöver ju lite stöd av samhället, och då kanske habb och kontaktperson

kan tänkas vara ett bra stöd samtidigt som man försöker få boendestöd men jag kommer säkert

få hemtjänst men det känns inte bra då man är ung som jag. Så får jag hemtjänst är det p.g.a

att jag saknar både psyk. diagnos och att jag även saknar LSS, då får jag antagligen lägga in ett

medborgarförslag hos kommunen och kämpa för att kunna få just boendestöd.


Så lita stöd av samhället, sen blir man medlem och "stamkund" på det lokala gymmet och badet,

sen kommer jag säkert ha omkring 100Mbit internet där hemma, kanske lite extra TV-kanaler vilket

gör att jag kanske kan få slå mig till ro och finna frid i livet.


Jag slipper kämpa en massa, jag kan slå mig till ro och känna att min dag är kommen att jag kan börja

leva i nuet och njuta av tillvaron, pyssla med det jag trivs med, träna på gym, bada, basta, simma och 

blir det en del tid vid datorn och TVn, det blir nog bra för mig, om jag dessutom kan studera 75% med

bibehållen ersättning från Försäkringskassan vore det ännu bättre, man får börja utvecklas, utveckla sina

fritidsintressen och ägna sitt liv åt nånting bra, och kanske t.o.m - bli bättre på att skriva blogg.


Min blogg idag handlar som ni ser om att jag kämpar för ett bättre liv,

då jag fått komma till den punkt i livet där jag känner mig nöjd, då kan

jag ta mig tid för annat, skapa en bostad där jag kommer att bo många år

framöver och låta bli flytta runt hela tiden.


Bra kan alltid bli bättre, gäller bara hitta bra stödpersoner också som vill stötta

en i allt detta, men en sak i taget, går det inte få det man vill ha då får man lägga

in medborgarförslag och se till att få detta ändrat.


Nu har jag skrivit klart för idag, och med tanke på mina drömmar om en folkabuss,

jag har hittat ett passande släp till min buss också där jag kan förvara mina prylar

om jag t.ex reser till England en vacker dag.


Har man en buss måste man ju ha ett buss-släp också.

Helst identisk med bussen, samma modell, och samma färg, dock gärna lite större.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards